#2 Excel Tips&Tricks – zaznacz komórki zawierające

W tym odcinku pokażę Ci jak zaznaczyć komórki zawierające:

  • puste komórki
  • komórki zawierające formuły

Jest to inteligentna metoda zaznaczania komórek, którą może nie znasz. Na dużym zbiorze danych zaoszczędzisz mnóstwo czasu poznając tą metodę. Zaczynamy 🙂

Przechodzimy do Excela.

Mamy taki zestaw danych, gdzie w kolumnie D mamy kilka pustych komórek, oraz kilka komórek, które zawierają formuły.

  1. Zaznaczamy kolumnę D, następnie naciskamy klawisz F5
  2. Pojawia się nowe okno, które również możemy wywołać przechodząc do głównego menu: Narzędzia główne i odnajdujemy ikonę poniżej i wybieramy „Przejdź do…
  3. W nowym oknie klikamy na przycisk: Specjalnie…
  4. Z listy opcji wybieramy: Puste i naciskamy Ok.
  5. W tym momencie mamy zaznaczone w naszym zakresie danych tylko komórki puste. Teraz możemy wprowadzić np. wartość: „Brak danych”
  6. Uwaga zatwierdzamy wprowadzoną zmianę kombinacją klawiszy CTRL+Enter

Gotowe!

Teraz wykorzystamy poznaną technikę zaznaczając tylko te komórki, które mają w sobie formuły. Proces wygląda identycznie jedyna zmiana jaką trzeba zrobić to zamiast w oknie wybierać „Puste” wybierz „Formuły” i gotowe!

Możliwości są większe przekonaj się sam i przetestuj kilka ciekawych opcji, które są dostępne w tym oknie.

Wszystko, czego się dotąd nauczyłeś, zatraci sens, jeśli nie potrafisz znaleźć zastosowania dla tej wiedzy.? – Paulo Coelho 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *